en del av känslan ..

För att få börja skriva av mig och för att det ska vara lättare att komma ihåg å förklara själva deppen måste ja börja nånstans .
Tänkte ta dom första typ 3 dagarna hemma då det var dom som var värst  ..


När jag träffade Elif dagen efter förlossning och hon kom upp på bbavd och skrek bebiiii ceyda så började ja gråta .
Hon kramades och pussades . Hon log och skrattade och verkade tycka att det var kul med en levande docka . =)
Känslan i hjärtat var enorm ! mitt lilla lilla monster var så stor och under den helgen gjorde min syster underverk !!
Hn förberede Elif jätte bra på allt som händer med bebis osv .
När jag sen valde att åka hem kändes det jätte bra !
Och det gick hur bra som helst fram tills natten kom .
Tror jag grät hela den natten !
Bebis sov , Mehmet sov , Elif sov och allt bara rann över mig .
Vad hade ja gjort ?? - Vandrade runt och försökte få bort tankarna . Men allt kändes bara såååå jävla fel !
Ni kan ju förstå lyckan när natten äntligen var över !

Mamma kom nästa dag och så gjorde även min syster .. Vi pratade en del och ja berättade att ja började må dåligt .. Grät gjorde jag nog hela den dagen oxå ..
Vet inte vad det är men att gråta hjälper verkligen ! man får ut så mkt och sen måste man ju självklart prata om allt . - Att försöka ignorera det hjälper inte !!

Känslan av att något var konstigt försvinner nog inte .
Gjorde inte då  och har nog fortfarande inte gjort .
Ibland undrar jag verkligen vad det är ja gjort -vad har jag utsatt Elif för  ? borde jag ha väntat ? borde jag ha gjort det annorlunda ?

ibladn vill ja bara skrika  JAG VILL HA DET SOM DET VAR FÖRUT !!!
Kan inte för något ångra bebis för hon e helt underbar ! det är mitt barn - men ja kan inte slå bort dom där dumma tankarna och känslorna !

jag har fortfarande inte fått in mammakänslan för bebis . Utan det är matning och lite kramar och pussar ibland men mkt mera än så är det inte . Jag lägger bort henne när hon e klar , och jag vet inte hur ja ska göra för att få den där känslan ..

Jag hoppas d blir bättre snart ! - Jag vill att det ska ha gått några månader , få bort den här nyfödda tiden ..
Jag vill må bättre i huvudet , i hjärtat , i själen ..
Jag vill inte ha det såhär Men mår fortfarande dåligt .. Jag vet inte hur ja ska göra ,  Men det ska bli bättre .. Jag måste börja må bättre för att ta hand om mina två tjejer på bästa sätt .

Men den värsta känslan av att ha gjort Elif illa kommer nog ta en låååång tid att komma över .
För det känns så .
Som att genom att ha skaffat ett syskon till henne gör att hon hamnar på sidan av och det ska hon aldrig behöva göra!
Hon är mitt hela hjärta...




( nu börja bebis .. mat tajm ) återkommer ..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0