blaj blaj

Just den där känslan av att inte kunna dela sig i två är den värsta !!
För i sååå många stunder önskar man att man kunde det. .

Ena som sitter å pillar på bebis å den andra som tar storasyster när hon blir svartis och lite ledsen .. När hon oxå behöver en kram samtidigt som du har bebis i famnen ..

det är då man slår sig själv i huvudet å undrar va faaaaaaaaaaaaan man håller på med !!
Vad gör man ??

Jag önskar ja kunde ge ALL tid åt Elif samtidigt som bebis finns där .
Längtar efter den tiden då bebis blir lite större , så dom kan leka lite ... Bebis hålla sin flaska själv och ja kan ge mat och samtidigt kramas med Elif.

Om jag inte visste hur enkelt det blir längre fram hade ja aldrig orkat..
Då hade jag nog gått å gömt mig  .. Verkligen INTE orkat.



vet ni .. det är så skönt att få yttra ord som man egentligen inte "får" ..
Jag hatar det där när så många sitter å ska få allt att låta som bebis å mamma livet är som på rosa moln ...
För det är det inte .. Inte nånstans.. Kanske när man har 1 barn som sover hela nätter från dag 1 . en man som gör ALLT osv .

För verkligeheten ser inte ut så ..
Mannen jobbar , han e trött å hjälper till när han kan ..
Bebis skriker å man vill bara sova på nätterna . äta ofta , inte ha tid med allt man vill ..
Det är pain ... inte alla dagar lr hela tiden men många ggr e det jobbigt..
Kroppen spelar en ett sånt spratt ..


Bebis sover äntligen djupt nu .. så ja får passa på å lägga mig å sova ..
Fast hon e snäll .. mkt snäll på nätterna och sover mellan matningarna .. det e nice.. det är skönt !
snart blir det väl ändring ´på sånt oxå .. - Rutiner direkt =)





Aja b la bla bla ... lite känslor å lite blaj ..

hörs imorrn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0