Göra små till stora ?!

Har läst så mkt om att när man skaffar två barn tätt så låter man inte det första barnet vara barn tillräckligt länge .. Utan man tar själva barntiden ifrån dom ??!!

Förstår inte riktigt hur man tänker då ? .
Självklart får den första kanske lite mer att tänka på å inte bara kan lalla runt - vara BEBIS  hur länge som helst.
För det är nog fan värre ! Låta 3 -4 åringar bete sig som om dom vore 1 ! .

Att skaffa ett syskon till Elif såhär tätt är nog ett av dom bästa besluten vi gjort för hennes skull .
Även om hon får allt tid i världen så är hon fortfarande väldigt ensam .
Det svider i mig när jag ser henne trippa in på sitt rum och sitta där å prata å leka SJÄLV!
för jag om nån vet hur mkt hon vill ha sällskap och hur mkt hon vill ha någon där att leka med .

Det är inte alltid man har den där tiden att sätta sig å bara sitta , ibland är det jävligt svårt oxå att bara kunna ta sig den tiden .
Å att i då ha ett syskon att leka med , busa med är GULDVÄRT!

Även om lillasyster kommer vara liten ett tag nu så vet jag att när dom väl kan leka tillsammans kommer det gå hur bra som helst och Elif kommer inte sitta där som en gammal tant enbart för att hon fick hjälpa mig hämta en blöja , kasta nånting osv .


Hon kommer bli världens bästa stora syster som även får den tid hon behöver för att kunna vara barn !


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Men jag kan tycka att ju äldre den äldsta syskonet är, typ 5,6 år när det yngre syskonet kommer ju mer ansvar sätts på den äldre. För då är den äldre tillräckligt stor att kunna hämta och göra en massa saker åt föräldrarna, kanske sedan passa det yngre syskonet. Och där med bli vuxen för fort. Inte tvärtom. Men allt är väll hur man själv väljer att uppfostra sina barn.

Själv vill jag inte ha för tätt men iheller inte vänta för länge. Men känner just nu att jag nog inte kan yttra mig i något jag inte har en aning om haha. Vi får först se hur det blir med första så att säga haha.



Sv: Höra navelsträngs tillförelse?????



2011-01-19 @ 16:17:29
URL: http://kliingan.blogg.se/
Postat av: Jenilita

OHH så söt hon är verkligen jätte vacker unge!



Jag vet inte om jag är villig att gå hela vägen iallfall inte ännu.. Jag söker kunskap och försöker lära mig i min egen takt börjar känna mig som en ny människa inombords redan:) Sen får vi se hur det blir i framtiden men det är inte omöjligt ;) Kram

2011-01-20 @ 02:58:18
URL: http://www.blonditamedfotboja.se
Postat av: meurk

löjligt. jag var inte ens två när min bror kom o jag känner inte att jag inte fick vara barn. haha.det e drf ja e sååå lillgammal sarah för att ja inte fick vara barn när ja fick en bror. allt allt gjorde jag vid 2års ålder . städade lagade mat you name it hahahahaha

2011-01-21 @ 07:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0