Förlossning ..

Satt precis å kolla igenom min journal från Elifs födelse .. Mysigt.
När jag läser känns det inte som att det gjorde så ont !
Och av det jag har i minnet så var det bara 1 gång jag verkligen lät till högt å det var under en av krystningarna .. Sen får man helt enkelt andas en jääääävla massa hahha .

Men kollade tiderna och så . - Hur det såg ut när jag kom in .
Min tapp var bara 13mm så d e klart ja inte fick åka hem då .
Blödde och hade ont .

3 dagar inlagd med all skit i kroppen och sen kom hon .

Allt började ca 22 på kvällen innan . Då började det kännas för mkt och min infektion gick upp i kroppen .
Runt 5 på morgonen så var allt bortkopplat och det satte igång på riktigt..
Elif är född 12.26 - 3 krystvärkar .

Så om man räknar från kvällen innan så tog det alltså allt som allt ca 10 timmar .
Inte illa för en förstföderska ..
Dom brukar räkna med ca 1 dygn - långa å många timmar .
Andra förlossningen brukar gå snabbare och lättare


Detta hjälpte mig faktiskt lite.
Har vart helt livrädd för det här med smärta och hur lång tid det ska behöva ta .
Men om det nu blir "bättre "  med andra så känns det inte lika jobbigt ..

När jag var öppen 6 cm så kändes det knappt . 


Är fortfarande rädd - kommer nog alltid vara fram tills det har satt igång MEN inte som innan ..
får se hur det fortsätter haha . =)


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Tror du att du kommer få en mer smärtsam förlossning denna gång? Eftersom du kommer att få en större bebis (hahaha) förlåt haha.

Men jag är jätte glad för din skull, att du gått över tiden så att säga.



Köpte faktist stora nattbindor igår, men min vän som var med mig bara skrattade - hon menade på att jag skulle behöva änu större hehe. Usch, tanken mår jag dåligt av!



Nopp, vi har typ inget av de du frågade.

Vaggan fick vi av mamma i typ vecka 15. Den har vi precis köpt sängkläder till. (ett ombyte, kanske måste ladda upp med ytterligare ett?)



Vagn - nopp!

Kläder har vi fått en himla massa, annars har jag bara köpt en dress och en basker haha.

Nappflaska - nappr - NOPP!

Babysitter - nopp!



Köpte skötbordet & babygymet i helgen.



Och igår fick jag erbjudandet av min kompis att vi kunde låna hennes bilbarnstol eftersom om jag förstått det rätt så lär man ändå köpa en nyare efter 6-10 månader.



Vagnen säger vi varje dag att vi ska köpa och vi har precis kommit på att vi skulle behöva en babysitter haha.

Badkar - kan nog också vara bra haha.



Men har du mycket kvar av Elif? Eller ni har köpt nytt?



Kram



2011-02-28 @ 16:04:15
URL: http://kliingan.blogg.se/
Postat av: Lo

Tror det kommer gå i ett naffs denna gången, du kan nog va helt lugn...



Kramis

2011-02-28 @ 16:21:37
URL: http://blogg.mama.nu/lillisloppan/
Postat av: Jennifer

Så fort jag säger Benjamin - rättar min man mig & säger Buuuuunyyyaminn.

Jag bara - jaja, what ever haha.

Så sa han här om dagen att vi skulle få varsin bokstav att byta ut. Jag valde Uét såklart till E så fick han ha Y istället för J. Han trodde det skulle bli skillnad men ack så fel han hade (hahahaha)

Så Benyamin blir stavningen - men uttalet är ju densamma som jag vill ha det. Lite tjurig är han för det =)



2011-02-28 @ 16:56:51
URL: http://kliingan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0