Elif . <3

När Elif var yngre tyckte jag alltid att hon hamnade lite efter . Jämförde jätte mkt med andra barn , läste lite för mkt böcker å texter .
Men nu när ja ser andra barn , när man vet att det är liteo lika för olika barn så hamnade hon aldrig efter . Trots omständigheter vid födseln .

Enda gången jag känt lite panik över hennes utveckling har vart nu . Nu när hon ska börja gå .
Eftersom hon inte börjat ordentligt än så e det många som tror hon e under 1 år . ?
Ställer sig alla barn upp på deras 1 årsdag och knallar iväg ?? ! NEJ!
Och där tror jag många får den där paniken krypandes ...
Jag har haft den många ggr .

Elif blev 1 år3 mån för 3 dagar sen .. Ca 1 år å 2 veckor enligt Neos räkning och den kurvan hon egentligen skulle ha följt . Korrigerade åldern heter det !

Hon har tränat länge och hållt på å fega lääääänge nu .
Men nu har det börjat släppa .

Hon har försökt ställa sig upp själv ett par månader och nu har det släppt . Hon ställer sig upp på alla fyra och bara gör det ! Som om hon alltid kunnat det !
Sen tar hon sina steg och sen är det alltid något som stör som gör att hon ramlar . Men det har släppt !

Hon går och hon tränar . Och snart kommer vi ha full fart framåt här hemma .
Hon kryper ju mkt fortfarande och det gör faktiskt inte så mkt . Men inom några veckor kommer ingen kunna ta henne hahaha . Håller man henne i handen så springer hon fram !
Så jävla underbar min lilla .

Så länge man vågar ha lite tillit på sitt barn och utveckligen så kommer allting UTAN paniken !
Det är något ja måste lära mig till nästa kommer .. !






Hjärtat i somras . Poolen i Side.

Hade egentligen ingen större poäng med allt . Bara att med lite is i magen löser sig allt !
Tro mig . I KNOW! .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0