Namn ..

Det är så mkt svårare än vad jag trodde..

Elif var bestämt redan innan jag ens var gravid . Pojknamn var svårare men Mehmet hade en del förslag. Nu blev det ju en Elif iaf

Men till den här tjejen dá ??
Mehmet var sten säker på Ebru (?!) - Nej ! .
Så nu har vi fått tänka om lite .

Har en bok hemma med turkiska namn som har en betydelse .. Inte ALLA namn dåra men en heeeel del !!

Å Än så länge  har vi en del funderingar på dessa..
( en del av dom är lika men det handlar mer om dom olika sätten att säga dom . )

-Amine
-Emine
-EminA ( vill jag ha )
-Emel
-Dilará (stor favorit)

Amine var för övrigt Profeten Mohammeds mamma .  å därför anser jag att det är av en stor betydelse .

Sen har ja även funderat en del på att göra om namnet Melek - ( betyder Ängel )
Fick fram namnen

- Mehliká
- Melek
- Meliha



Så svårt .. Å det kommer ta tid innan vi bestämmer något..
Jag vill ha något som har en betydelse .. En fin betydelse
och även om namnen här inte betyder just det som jag tänk så e det som en liten ändring å för mig kommer det betyda precis som det vanliga namnet .
( understand ?? )


Vill ha det klart bara .  kul att behöva gå å fundera på namn fram tills man föder. =P


Kommentarer
Postat av: Noe

Hej sarah,

Tack, ja det känns bra att allt går smidigt och lätt för oss. Har vart inne tidigare på din blogg med tror jag, men innan ni fick barn. Så stort grattis till dig med!

Det är svårt med namn tycker jag, lycka till!

2010-12-03 @ 16:27:30
URL: http://www.metrobloggen.se/holanena
Postat av: Erika - VIKTKAMPEN

Hej.

Tack så mycket! :) Betyder massor för mig verkligen.

Gå gärna med i min facebook klubb eller följ min resa via bloglovin.:) Hoppas vi hörs?

jag äter sen enligt lchf :D

2010-12-03 @ 22:58:36
URL: http://junigirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0